Serviciul public de alimentare cu apă

 

Vízszolgáltatás

 

 

 

 

 

O parte din apa potabilă din zona de aprovizionare a companiei Harvíz SA provine din sursă de apă de suprafață. Pentru îndeplinirea cerințelor stricte a apei potabile, apa din lacuri și râuri este extrasă direct din acviferul adecvat cu ajutorul unor pompe și apoi tratată în stații de tratare a apei.

Reţeaua de distribuţie a apei este partea din sistemul public de alimentare cu apă, alcătuită din reţeaua de conducte, armături şi construcţii anexe, care asigură distribuţia apei la doi sau mai mulţi utilizatori independenţi.

Branșamentul de apă

Branşamentul de apă este partea din reţeaua publică de alimentare cu apă care asigură legătura dintre reţeaua publică de distribuţie şi reţeaua interioară a unei incinte sau a unei clădiri. Branşamentul deserveşte un singur client.Branşamentul, până la contor, inclusiv căminul de branşament şi contorul, aparţin reţelei publice de distribuţie, indiferent de modul de finanţare a execuţiei.

Punctele de delimitare între Operator și Utilizator

În cazul contoarelor montate pe domeniul public, punctul de delimitare a instalațiilor de alimentare cu apă este robinetul de după contor (în aval). În acest punct instalațiile aflate în proprietatea sau în administrarea Utilizatorului se branșează la rețeaua de distribuție aflată în proprietatea unității administrative teritoriale, administrată de Operatorul Regional de servicii (de regulă la limita de proprietate situată într-un cămin de racord). Robinetul, respectiv conducta și instalațiile în aval de contor aparțin Utilizatorului.

În cazul în care contorul este montat pe proprietatea privată a Utilizatorului, punctul de delimitare se stabilește astfel:

  • conducta de la limita domeniului public până la robinetul/vana de închidere montată înaintea contorului aparține Utilizatorului.
  • robinetul/vana de închidere din amonte și contorul aparțin Operatorului;
  • robinetul/vana de închidere montată după contor (în aval), conductele și sistemul de distribuție interioară aparțin Utilizatorului.

Contorul de branșament

Contorul de branşament este aparatul de măsurare a volumului de apă consumat de utilizator, reprezintă ultima componentă a reţelei publice de distribuţie, în sensul de curgere a apei și se montează pe branşament între două vane sau robinete la limita de proprietate a utilizatorului şi este utilizat la determinarea cantităţii de apă consumată, în vederea facturării.

Contoarele montate pe branşamentele de apă se verifică metrologic din grija Operatorului de servicii gratuit, conform legislaţiei în vigoare, o dată la maximum 7 ani.

În situaţia în care căminul de branşament se află pe proprietatea sa, clientul are obligaţia de a permite accesul reprezentanţilor Companiei pentru citire şi intervenţie.

Defecțiuni ale conductei de apă

Defecțiunile sau avariile care apar pe sistemul public de alimentare cu apă se repară de către Operator, fără ca utilizatorii să fie afectați de costurile lucrărilor.

Adesea, cantitățile înregistrate de contorul de branșament înregistrează cantități care depășesc cu mult consumul mediu al unui gospodării. În acest caz, se recomandă efectuarea unei verificări amănunțite a rețelei de distribuție interioare dintre contor și punctele de consum. Întreținerea și asigurarea bunei funcționări a acestei conducte este obligația Utilizatorului. Costurile privind cantitățile de apă scurse în urma defecțiunii măsurate de contor, precum și costurile reparațiilor necesare vor trebui suportate de utilizator.

Calitatea apei

Una dintre cerințele de bază pentru aprovizionarea cu apă este monitorizarea periodică a calității apei potabile furnizate, de la fântânile de producție, la tratarea în stațiile de tratare a apei și până la robinetele consumatorilor.

Regularitatea controlului calității apei sunt prevăzute de legislație și de standardele europene și române. În consecință, Harviz SA efectuează monitorizarea calității apei la intervale regulate și în mod aleatoriu, folosind probe prelevate din mai multe puncte de prelevare a apei potabile din rețeaua de apă potabilă.

Harvíz are un laborator de ultimă generație pentru monitorizarea continuă a apei potabile. Compania a dezvoltat un sistem complet de prelevare de probe de apă, care permite cunoașterea în orice moment a calității apei potabile.

Pe lângă testele pentru apa potabilă, laboratorul efectuează de asemenea, teste pentru ape reziduale, nămoluri și produse agrochimice.

Anunțarea avariilor, defecțiunilor, sesizărilor

Orice avarie, defecțiune, reclamație, sesizare se poate anunța la dispeceratul din Miercurea Ciuc la nr.0758-770040, 0800-804-444, Odorheiu Secuiesc la nr.0728-268344, prin adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., pe pagina de socializare a Harvíz S.A. (https://www.facebook.com/HARVizRT/) sau personal la punctele de lucru al societății.